Μπάλτας Γ

Γεώργιος Μπάλτας

Καθηγητής του τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών

Πρόεδρος Κριτικής Επιτροπής Αριστείων

Ο Γεώργιος Μπάλτας είναι καθηγητής του τμήματος μάρκετινγκ & επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ της σχολής διοίκησης επιχειρήσεων του πανεπιστημίου Warwick της Αγγλίας.

Διευθύνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του τμήματος μάρκετινγκ & επικοινωνίας και το ερευνητικό εργαστήριο μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει επίσης διατελέσει πρόεδρος και αντιπρόεδρος του οικείου τμήματος. Εξελέγη πρόεδρος του ΔΣ της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ το έτος 2020.

Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του περιλαμβάνουν συμπεριφορά καταναλωτή, ανάλυση ζήτησης, αναλυτική μάρκετινγκ, ποσοτικά υποδείγματα, και προηγμένες μεθόδους έρευνας αγοράς και ανάλυσης ατομικής συμπεριφοράς.

Έχει δημοσιεύσει εκτενώς σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά με διαδικασία ανώνυμης κρίσης, όπως τα Annals of Operations Research, Applied Economics, Decision Sciences, Expert Systems with Applications, Journal of Retailing, Journal of Service Research, Journal of Consumer Behaviour, Journal of International Marketing, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Advertising Research, European Journal of Marketing, European Journal of Operational Research, Industrial Marketing Management, International Journal of Retail and Distribution Management, Journal of the Market Research Society, Journal of Business Research, Journal of Product and Brand Management, Journal of Retailing & Consumer Services, Journal of the Operational Research Society, Marketing Letters, Psychology & Marketing, και Transportation Research.

Δεκάδες εργασίες του έχουν παρουσιασθεί σε καθιερωμένα διεθνή συνέδρια στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, στα οποία περιλαμβάνονται τα American Marketing Association Educators’ Conference, the British Academy of Management Conference, European Marketing Academy Conference, και INFORMS Marketing Science Conference.

Το δημοσιευμένο επιστημονικό έργο του περιλαμβάνει ως τώρα περισσότερες από 120 επιστημονικές δημοσιεύσεις και τυγχάνει σημαντικής αναγνώρισης έχοντας συγκεντρώσει περισσότερες από 4.000 αναφορές στη διεθνή ερευνητική γραμματεία και έχοντας λάβει βραβεία καλύτερου άρθρου. Συνέγραψε επίσης πέντε επιστημονικά συγγράμματα στα πεδία της συμπεριφοράς καταναλωτή, του μάρκετινγκ και της αναλυτικής.

Είναι τακτικός κριτής σε καταξιωμένα επιστημονικά περιοδικά, στα οποία περιλαμβάνονται τα Marketing Science, Decision Sciences, Journal of Retailing, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Service Research, Journal of International Marketing, European Journal of Marketing, European Journal of Operational Research, International Marketing Review, International Journal for Research in Marketing, Journal of Business Research, και Journal of the Operational Research Society. Είναι επίσης μέλος των συντακτικών επιτροπών των περιοδικών Industrial Marketing Management, International Journal of Retail and Distribution Management, Journal of Economic and Administrative Sciences, και Journal of Product and Brand Management.

Ο καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας έχει λάβει τρεις φορές (2012,2016, 2020) διάκριση καλύτερης εργασίας (best paper award) από το ετήσιο συνέδριο της Βρετανικής Ακαδημίας Μάνατζμεντ. Έχει διατελέσει συντονιστής του πεδίου μεθόδων, μοντέλων & αναλυτικής μάρκετινγκ (Methods, Modeling & Marketing Analytics Track) σε 6 ετήσια συνέδρια της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ. Έχει επίσης διατελέσει αξιολογητής σε πολλά διεθνή συνέδρια, αλλά και σε ιδρύματα όπως το National Science Foundation των ΗΠΑ.

Έχει φιλοξενηθεί πολλές φορές σε μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό με πολλές εκατοντάδες άρθρα, συνεντεύξεις και αναφορές. Έχει συμμετάσχει επίσης ως ομιλητής, συντονιστής ή διοργανωτής σε μεγάλο αριθμό ημερίδων, συμποσίων και εκδηλώσεων.

————————–

George Baltas is a Professor of marketing at the Athens University of Economics and Business, Department of Marketing & Communication. He holds a BSc in economics, an MBA with distinction, as well as a PhD from the University of Warwick. Prior to joining AUEB he was a lecturer in marketing at Warwick Business School, England.

Professor George Baltas is the Director of the AUEB MSc in Marketing & Communication and the AUEB Marketing Research Laboratory. He was elected President of the Greek Marketing Academy in 2020.

His research interests include consumer behaviour, consumer analytics, market research methods, and quantitative models.

Professor George Baltas has published extensively in well-established academic journals including Journal of Retailing, Journal of Service Research, Journal of Advertising Research, Journal of Business Research, Journal of the Academy of Marketing Science, Annals of Operations Research, Applied Economics, Decision Sciences, European Journal of Marketing, European Journal of Operational Research, Industrial Marketing Management, International Journal of Retail and Distribution Management, Journal of International Marketing, Journal of the Market Research Society, International Journal of Market Research, Journal of Product and Brand Management, Journal of Retailing & Consumer Services, Journal of Brand Management, Journal of the Operational Research Society, Marketing Letters, and Transportation Research, among many others.

His research work so far includes more than 120 refereed publications and has received more than 4,000 citations in the research literature as well as six best paper awards.

Professor George Baltas has also reviewed extensively for numerous scholarly journals such as the Decision Sciences, European Journal of Marketing, European Journal of Operational Research, International Marketing Review, International Journal for Research in Marketing, Marketing Science, Journal of Business Research, Journal of the Operational Research Society, Journal of Retailing, Transportation Research and is on the editorial board of the Journal of Product and Brand Management, Industrial Marketing Management, the International Journal of Retail and Distribution Management, and the Journal of Economic and Administrative Sciences.

Professor George Baltas received Best Paper Awards from the British Academy of Management Conference in 2012, 2016 and 2020.

He has acted as Chair of the Methods, Modeling & Marketing Analytics Track for six annual EMAC Conferences and been on organizing and scientific committees of several other conferences.

His research has attracted considerable mass media coverage with several hundred articles, interviews and reports in newspapers, magazines, trade publications, digital and broadcast media. He is also a frequent speaker and panellist in professional meetings, roundtables, and conferences.